برای اینکه بتوانید نمره ی خوبی در علوم بدست بیاورید،باید کتاب را حداقل دوبار مرور کرده باشید و مطالب را بخوبی فهمیده باشید.حالا ما یک برنامه برایتان معرفی می کنیم که برای شما عزیزان،مفید و مناسب باشد.


  1. برای تعطیلی مدارس چیزی باقی نمانده است.در نهایت،مدارس روز ۲۶ اردیبهشت ماه تعطیل میشوند.(ولی باید از الان شروع کنید)با توجه به وقت باقی،تا 1 خرداد،5 روز باقی می ماند.این مدت زمان کوتاهی است اما باید نسبت به زمان امتحان،برنامه ریزی کنیم که  شما عزیزان بتوانید به دروس دیگرتان هم برسید.
  2. ممکن است تاریخ امتحان علوم شما در میانه های خرداد باشد و یا شاید هم اولین امتحانتان باشد.اگر اولین امتحانتان است،پس باید از همین الان استارت بزنید،اگر در میانه های خرداد هم هست،هیچ فرقی ندارد.باید از الان استارت کار را بزنید.
  3. علوم هفتم 130 صفحه می باشد که دارای 15 فصل است.میتوانید کتاب را 3 بخش کنید،یعنی درس یک تا پنج،شش تا ده و یازده تا پانزده.
  4. برای مثال،(اگر شخصی از پانزدهم  اردیبهشت شروع به مطالعه کند،در کل به 15 روز نیاز دارد و باید هر روز مطالعه کند و اگر شخصی زود تر شروع کرده باشد،می تواند مرور بهتری داشته باشد)
  5. به راحتی اگر بتوانید هر روز یک درس را بخوانید،به سایر دروس خود هم می رسید.توانستید کتاب را یک بار با ارامی مطالعه کنید،ولی اگر از دهم اردیبهشت ماه شروع کرده باشید،پنج روز باقی تا خرداد را هم می توانید به مرور به پردازید.خوب از ۱۵ اردیبهشت شروع کرده اید،تا روز ۳۰ اردیبهشت به راحتی و ارامی می توانید کل کتابتان را یک بار مرور کرده باشید،اما چه از ۱۵ یا چه زود تر از این تاریخ شروع کرده باشید،اگر نکته هایی که در ان ها مشکل دارید را در یک جا نوشته باشید،دیگر کارتان اسان تر است.چون علوم درسی سخت است،اکثر مدارس یک یا دو روز قبل از امتحان را تعطیل می کنند.با تقسیم کردن هر روز به چند بخش دو یا سه چهار روز قبل از امتحان،می توانید این اشکالات خود را هم یک نگاه بندازید.
  6. برای اینکه بتوانید مسائل حل کردنی،مانند چگالی،وزن،نیرو و... را بهتر درک کنید،ابتدا بنویسید،چون همه ی ما انسان ها در هنگام نوشتن،دقت و توجه بیشتری داریم.فرمول هارا بنویسید.چند تا مثال حل کنید و در اخر هم در ذهن خود،این مطالب را مرور کنید.
  7. اگر در کلاس های تقویتی شرکت کرده اید،ابتدا اشکالات خود را از دبیر مربوطه بپرسید.
  8. سعی کنید شکل اندام های مهم بدن و شکل سلول ها یا پوشش های مختلف یا بافت ها را یاد بگیرید.
  9. این را فراموش نکنید که اگر مطالب را درک نکنید،هیچ وقت موفق نمی شوید.